У Вінниці відкрили Музей медицини, де дітей вчать рятувати життя в екстрених ситуаціях
Робили штучний масаж серця на манекені Євгені, зупиняли кровотечі, накладали турнікети та шини. У Музеї медицини, створеному за підтримки фонду «Подільська громада» учні вчаться рятувати життя у надзвичайних ситуаціях.
Музей розгорнули у Вінницькому ліцеї №19. Це сучасний навчальний простір, створений у межах проєкту «Музей у школах».
Заняття в інтерактивному Музеї медицини допомагають школярам опанувати основи надання першої допомоги. Цей сучасний навчальний простір сприяє формуванню практичних умінь, необхідних у критичних ситуаціях. Новий музей не просто демонструє експонати, а слугує повноцінною практичною локацією, де діти можуть відпрацьовувати дії, що рятують життя, – зазначає директорка департаменту освіти Вінницької міськради Оксана Яценко.
Під Музей медицини в закладі облаштували повноцінний кабінет із сучасним навчальним обладнанням: манекенами, аптечками, засобами фіксації та тренажерами. Один із найважливіших елементів – манекен для серцево-легеневої реанімації. Діти дали йому ім’я Євген. Саме на ньому учні вчилися робити масаж серця. Він оснащений сенсорним індикатором, який підтверджує правильність компресій, допомагаючи дітям відразу бачити й виправляти свої дії.
Ліцей і ще чотири школи виграли проєкти. І ми надали фінансування на організацію Музеїв по 60 тис. грн на кожну. Ще 10 тисяч – це власний внесок закладів. Школи самі подавали заявки, визначали їх наповнення. Для нас було важливо, щоб ці простори були відкриті, доступні, щоб у них можна було навчатися, проводити заходи, торкатися експонатів, пробувати щось на практиці, – каже голова Фонду Громади «Подільська Громада» Олена Данілова.
Перше заняття у новоствореному музеї провела вчителька фізичної культури Віра Бочарова. За її словами, такі знання є не просто корисними, а критично необхідними.
Це, напевно, найкраще, що могло з’явитися в школі. У мене був випадок, коли учень, якого я навчала, зміг надати допомогу братові. Той вижив. І я переконана: навіть, якщо здається, що діти щось не запам’ятали – у кризовий момент ці знання “вистрілять” і врятують життя, – поділилася Віра Борисівна.
До заняття долучилися і батьки. Серед них Діана Четверик, мама однієї з учениць. Вона має значний досвід у сфері медицини: працювала на швидкій допомозі, служила у ЗСУ, а також була інструкторкою з невідкладної допомоги. Її участь у занятті надала йому ще більшої ваги.
Я бачила чимало тренінгів, але обладнання, яке тут використовують, вразило. Манекени зі штучною кров’ю, аптечки з турнікетами, шинами, бинтами – усе це наближене до реальних умов. Діти не просто слухають, а на практиці застосовують свої навички, саме так формується м’язова пам’ять, яка допомагає діяти швидко в екстреній ситуації, – зазначає Діана.
В «Подільській громаді» розповідають: у рамках проєкту кожна школа обирає свого амбасадора – людину, яка координує процес створення музею та отримує невелику винагороду.
У ліцеї №19 цей процес став прикладом згуртованості: і педагоги, і батьки, і самі учні долучилися до створення й наповнення простору, який тепер служить для навчання, вишколів і формування відповідального ставлення до безпеки.
Для нас важливо, щоб освіта була не лише теоретичною, а практичною. Завдяки підтримці фонду “Подільська громада” ми отримали обладнання, про яке могли лише мріяти. Але головне – ми створили середовище, де діти отримують знання, що можуть зберегти життя, – зазначає адміністрація ліцею.
Уже незабаром у рамках цього ж проєкту свої музеї відкриють ще три школи міста. Ініціатива «Музей у школах» продовжує змінювати освітній простір, роблячи його відкритим, осучасненим і практично орієнтованим.
Нагадаємо, Фонд громади «Подільська громада» оголосив про старт нового проєкту «Музей у школі». Ця ініціатива спрямована на створення інтерактивних тематичних музеїв у навчальних закладах Вінницької громади.