"Пандемічні" реалії вінницьких перевізників

"Пандемічні" реалії вінницьких перевізників

17:46 26.01.2021

Водій маршрутки Ігор Юрчак  на маршруті 16-А "Київська-Барське шосе" працює сам на себе. Автобус не орендує і вимушений щодня сам сідати за кермо. Лише зрідка бере водія на підміну, адже платити йому зарплату немає з чого. Доходи мінімальні, а останнім часом трапляється працювати і у збиток.  До того ж, карантинні обмеження та локдаун додали перевізникам чималого мінусу у заробітках.

"Пандемічні" реалії вінницьких перевізників

Свій ранок Ігор Юрчак розпочинає вдосвіта. Першим ділом прямує відмічати путівку. Водія має перевірити медик, а механік обов’язково має перевірити автобус.  І так щодня, адже відповідає не лише за себе, а й за сотні пасажирів, які мандрують містом. Втім, нині витрати на обслуговування автотранспорту значно вищі за доходи: суттєво зросли ціни на все, що стосується обслуговування автобусів. Адже маршрутки хоч і українського виробництва, та якісні запчастини до них доводиться купувати японські та китайські. Тож, комфорт і безпека пасажирів виливається в "кругленьку" суму.

До того ж, зараз зима, треба машину прогрівати частіше, дизпаливо, тому несемо такі витрати. Буває таке, що після заправки залишається дуже мало коштів, розповідає Ігор Юрчак.

"Пандемічні" реалії вінницьких перевізників

Чого вартує обслуговування автотранспорту, а особливо в період пандемії, знають хіба що самі перевізники. До прикладу, "Богдани" із 43-х існуючих місць, перевозять лише половину, констатує голова асоціації "Маршрут" Олександр Гота, як того вимагають карантинні обмеження

Ледве ми витримали цей карантин, а потім локдаун. Пасажиропотік у нас упав десь до 60%. На сьогоднішній день ми возимо лише на "сидячих" місцях, - розповідає  Олександр Гота. – Також страховка, яка коштувала 700 гривень, нині коштує 1,5 тисячі. Зросла також і вартість  пального:  на дві-три гривні, наче, не відчутно. Однак, коли водії на день витрачають по 40 літрів, то це суттєво.

"Пандемічні" реалії вінницьких перевізників

До витрат додаються і обов’язкові миття кузова та салону, плюс посилена дезінфекція - це ще по сотні гривень щодень. Зросла в Україні і мінімальна зарплатня до 6 тисяч гривень. Тож перевізники, котрі наймають водіїв, мають не лише їм платити більше, а й податків.

Олександр Гота розповідає, що багато із водіїв виїжджають за кордон. За приблизними підрахунками, кращої долі за кордон поїхали шукати 30% вінницьких маршрутників.

Щодень територією міста вінничан перевозить майже дві з половиною сотні маршруток. В асоціації кажуть, може й було б вигідніше зняти з рейсів кілька десятків машин, але тоді пасажирам на зупинках, та ще й на холоді, доведеться чекати довше. Аби цього не трапилось, перевізники працюють, як то кажуть, на межі і чекають кращих часів.

Нагадаємо, Торік у Вінниці створили два нові "VinLine", розробили ще один маршрут, та сполучили транспортом Щітки та Писарівку з Вінницею

Embedded thumbnail for "Пандемічні" реалії вінницьких перевізників

Читайте також

Де не працюють пункти видачі дозволів на вантажні перевезення
Де не працюють пункти видачі дозволів на вантажні перевезення
Детальніше
На Вінниччині троє водіїв-порушників спробували відкупитися від копів
На Вінниччині троє водіїв-порушників спробували відкупитися від копів
Детальніше
У Вінниці зупинили водійку Renault, яка була за кермом п'яна, як чіп
У Вінниці зупинили водійку Renault, яка була за кермом п'яна, як чіп
Детальніше
У Вінниці зупинили п'яного водія маршрутки, який "проскочив" на червоне
У Вінниці зупинили п'яного водія маршрутки, який "проскочив" на червоне
Детальніше
У Хмільницькому районі тракторист спробував відкупитись від поліції
У Хмільницькому районі тракторист спробував відкупитись від поліції
Детальніше
У Вінниці за день зупинили двох водіїв з "липовими" документами на авто
У Вінниці за день зупинили двох водіїв з "липовими" документами на авто
Детальніше