Інженери Вінницької транспортної компанії стажувались у швейцарських колег

Інженери Вінницької транспортної компанії стажувались у швейцарських колег

13:45 01.01.2025

Замість трамвайного депо Вінницької транспортної компанії – майстерня транспортного підприємства місті Цюриху. Два тижні поспіль наші фахівці, які працюють над проєктом переобладнанням «Трам-2000» на низькопідлогові, проходили стажування у швейцарських колег по цеху.

Серед головних завдань – максимально використати досвід партнерів у покращенні доступності до салонів громадського транспорту пасажирів на кріслах колісних. Мова про модифікацію швейцарських трамваїв додатковими низькопідлоговими секціями, як це роблять у Швейцарії.

Знання, які здобули наші колеги, сьогодні вкрай необхідні. Адже ми працюємо над збільшенням на маршрутах безбар’єрного та доступного для всіх пасажирів транспорту в нашій громаді, – розповідає технічний директор підприємства Володимир Дудко. – Наразі фахівці транспортної компанії вже працюють над виготовленням низькопідлогової секції трамвайного вагона. Дослідний зразок - це цюрихський прототип. На його основі за 5 років плануємо змайструвати 20 таких секцій.

Вагони, які наразі курсують містом, хоч і не нові, втім надійні в експлуатації. Вони тихі в роботі, у салоні великі вікна, сидіння з м'якою оббивкою. Двері ширші, ніж у «Міражів» та «Карпфенів», які також їздять по Вінниці, додає Володимир Дудко.

Інженери Вінницької транспортної компанії стажувались у швейцарських колег

Вивчення навичок ремонту, обслуговування трамваїв «Трам-2000» – це пріоритетне завдання інженерів транспортної компанії.

Технологію вагонів вивчали троє працівників ВТК. Сьогодні, вже в рідних стінах, опрацьовують та систематизують зібрані за кордоном знання та матеріали. Надалі створять інструкції та навчатимуть за ними вінницьких колег по цеху.

Інженери Вінницької транспортної компанії стажувались у швейцарських колег

Швейцарські вагони технічно набагато складніші за «Міражі», відтак потребують більш кваліфікованого обслуговування. Для прикладу – в «трамах» є такі системи, якими не обладнані інші вагони. Фахова підтримка тих, хто багато років збирав, лагодив та обслуговував цюрихські вагони на їх батьківщині – це неоціненний досвід. Під керівництвом Петра Реглі нас навчали на практиці тамтешні спеціалісти.

Ми отримували завдання, шукали технічні помилки, виправляли їх. Це і робота з гальмівними системами, двигунами, багато нового та корисного дізналися щодо електроніки та пневматики. Вони повністю відрізняються від тих, з якими маємо справу в роботі ми, – розповідає інженер Вінницької транспортної компанії Максим.

Запевняє, наші трамваї будуть менше виходити з ладу, швидше та якісніше фахівці зможуть усувати неполадки: усе це завдяки досвіду, який привезли до Вінниці.

Наші колеги під час якихось несправностей одразу звертаються до схеми: паперової чи в електронному вигляді. Ми також працюємо за цим принципом. Вмієш читати схему – розумієш де та, чи інша проблема. Також для діагностики, перевірки вузлів вони використовують новітнє обладнання. Тому дещо ми будемо закуповувати, а дещо робитимемо власними силами, виходячи з реалій. Так, рік тому, за їхніми схемами, нам виготовили гідравлічний прес, – каже інженер-технолог трамвайного депо Вінницької транспортної компанії Дмитро Тютюник.

Серед основного досвіду, який набули фахівці, це трансформація цюрихських вагонів за допомогою спеціальної секції. Вона перетворить трамваї на доступні для маломобільних груп населення.

Раніше у Вінницю надійшло 35 одиниці цюрихських вагонів. Нещодавно приїхали ще два вже в рамках другого етапу постачання. Після модернізації частина «Трам-2000» матиме на середніх дверях додаткову, низькопідлогову секцію. Вони будуть довшими на 9 метрів. Тож те, чому нас навчали швейцарські колеги – це щось нове, новий рівень для мене. Навіть попри двадцятилітній досвід, - каже інженер Вінницької транспортної компанії Олег Кожан.

У рамках додаткової угоди

Додаткова угода, яку Вінницька міська рада підписала на початку осені зі швейцарськими партнерами, передбачає з їхнього боку технічну підтримку нашої громади шляхом оновлення трамваїв на вінницьких маршрутах та покращення безбар’єрності для маломобільних груп населення.

Нагадаємо, cиній швейцарський електротранспорт прижився у Вінниці й навіть став однією з візитівок нашого міста. Наразі 22 «трами» перевозять пасажирів по міській маршрутній мережі. 30 грудня в трамвайному депо Вінницької транспортної компанії сталось поповнення. 

Читайте також

У Вінницю з Цюриху приїхали ще два вагони «Tram 2000»
У Вінницю з Цюриху приїхали ще два вагони «Tram 2000»
Детальніше
Шкільний автопарк Вінниччини поповнили ще 12 автобусів
Шкільний автопарк Вінниччини поповнили ще 12 автобусів
Детальніше
У Вінниці з’явиться ще одне кругове перехрестя як зміниться організація руху на перетині вулиць
У Вінниці з’явиться ще одне кругове перехрестя: як зміниться організація руху на перетині вулиць?
Детальніше
Як у Вінниці працюють над удосконаленням транспортної інфраструктури у центрі міста
Як у Вінниці працюють над удосконаленням транспортної інфраструктури у центрі міста
Детальніше
Вінницьким громадам передали шість нових шкільних автобусів
Вінницьким громадам передали шість нових шкільних автобусів
Детальніше
Смарагдовий світлофор, а не зелений Андрій Сорокін роз’яснив деталі
"Смарагдовий" світлофор, а не зелений: Андрій Сорокін роз’яснив деталі
Детальніше