Вінниця майбутнього. Як розвивають туристичну галузь і як це допоможе кожному

11:19 17.06.2020

Вінницький стандарт гостинності

Туристична галузь міста попри карантин стрімко розвивається. Удосконалюють вміння і навики тих, хто є туристичною візитівкою міста. У Вінниці вже консультують і гідів, і рестораторів, і готельєрів, ще й планують їх об’єднати. Для цього й запустили спеціальний освітній проєкт. Як можуть об’єднатись конкуренти та що встигли зробити в рамках проекту «Вінницький стандарт гостинності»? ВІТА вирішила дізнатися деталі. 

Для цього знімальна група і навідалась в офіс Спілки підприємців «СТІНА» і взяла інтерв'ю в голови спілки Олександра Печаліна.

- Олександре, яка мета проєкту «Вінницький стандарт гостинності»?

- Зробити спільні продукти з різними аудиторіями. Є у нас ресторатори, готельєри, гіди. Але вони існують відокремлено. І завдання – їх об’єднати для того, щоб вони спільно робили продукти для туриста.

- Що ви можете сказати про цьогорічну набрану групу?

- Група дуже сильна. Ми прогнозували створення бізнес-асоціації - організації гостинності «Хліб-Сіль», як її назвали учасники,  у липні, але вони стрімко рухаються і домовились про погодження  статуту на другому тижні червня.  Бізнесмени - це люди справи. Якшо вони сказали «А», то буде «Б».

- Це ви  про рестораторів зараз?

 Да, про рестораторів,  і готельєри уже під’єдналися, а гідів ми плануємо у липні поєднувати уже з готельєрами і рестраторами.

- Які проблеми має зараз бізнес сфери гостинності?

- Проблема - це критична ситуація, в яку попав саме ресторанний та готельний бізнес, тому що люди не розуміють чому запустили метрополітен у Києві і люди їздять, а ресторанам заборонено працювати.

Олександр Печалін
Олександр Печалін - голова ГО “Спілка підприємців “СТІНА” 

- Наведіть приклади готових пропозицій для туриста, розроблених на проєкті?

- До нас звернулися медики з конкретними пропозиціями для туристів. Наприклад, турист ходив-ходив по місту і ноги втомились. Пропозиція - приходь до нас і ми тобі зробимо релакс-процедури.

- Яке значення проєкт «Вінницький стандарт гостинності» має для бізнесу?

- Ресторан – це по-перше, емоція, і, по-друге, це – гарна кухня. На жаль, іноді ти заходиш в ресторан, платиш немаленькі кошти, не отримуєш того, щоби ти мав отримати саме на ці кошти. А споживач з кожним роком стає більш досвідченим, тому що світ відкрився, він подорожує, йому є з чим порівняти, тому проект важливий, адже нашому бізнесу треба постійно змінюватись для того, щоби ця гостинність відбувалася, щоби до нас приїжджав турист і він захотів би повернутися сам і привезти з собою друзів. 

- Хто придумав проєкт і запропонував?

- Це було спільне рішення. Змінилася команда в Департаменті туризму та маркетингу ВМР. Прийшли молоді хлопці - громадські діячі. І у них було діаметрально протилежне бачення розвитку наших територій, і у нас виникла ідея зробити проект «Вінницький стандарт гостинності». Цю ідею підтримав Канадський уряд – проект ПРОМІС. Їм сподобалась ідея затримати приїжджого туриста ще на декілька днів і надати якісний продукт. 

ресторан

- Який формат мають освітні заходи «Вінницького стандарту гостинності»?

- Це елемент самоорганізації. Певна галузь виробляє вимоги до бізнесу, працівників, сервісу і т.д. Працівники галузі їх приймають, впроваджують і самі себе перевіряють. Це не контролюючі служби, це добровільна сертифікація. Я, наприклад, запрошую свою колегу, або іншого якогось представника, які прийшли і як фахівці цієї справи вони визначають: да, дійсно, він на певному рівні. 

У 2030 році Вінниця – впізнаваємий гастро-бренд на мапі України та Європи. Це дуже така амбітна мета, яку один підприємець або навіть крупна компанія не можуть реалізувати.

- Проєкт покликаний об’єднувати бізнеси. Як можуть об’єднуватись конкуренти?

- Кожен окремо не може зробити таку річ, яка би розвивала ринок туризму. Після об’єднання можна консолідувати ресурси, можна залучити партнерів, яким цікава мета, яку вони поставили. А у них досить амбітна така візія, яка звучить дуже круто: у 2030 році Вінниця – впізнаваємий гостро-бренд на мапі України та Європи. Це дуже така амбітна мета, яку один підприємець або навіть крупна компанія не можуть реалізувати. Це симбіоз, співпраця місцевої влади, бізнесу й інших гравців.

Після розмови з Олександром Печаліним завітала ВІТА і до директора департаменту маркетингу та туризму міськради Олександра Вешелені. Журналіст дізнавалась у нього про роль департаменту у проєкті, про вінницьку гостинність і про привабливість нашого міста для туриста.

- Олександре, на якому етапі проєкт «Вінницький стандарт гостинності»?

- Попри карантин «Вінницький стандарт гостинності» стартував приблизно в той час, коли і планувався. Департамент маркетингу та туризму зі спілкою підприємців СТІНА частину подій перевели в онлайн, змістити послідовність деяких подій. В кінці травня запустилася Школа гідів у ZOOM-форматі і навчання по створенню бізнес-об’єднань у гібридному форматі: і онлайн, і офлайн. Тренінг «Школа гідів 2.0» завершено, на черзі консультування гідів, які готові розробляти свої продукти, корегувати їх з точки зору і маркетингу, і орендування, і створення унікальних речей.

- Всі охочі змогли навчатись чи був відбір?

- На Школу гідів було 50 заявок. За рівнем досвідченості і мотивації відібрали 28. Той,  хто не потрапив, має можливість ознайомитися з відео-записами окремих лекцій. 

- Над чим зараз працюєте?

- Експерти, які залучалися на етапі навчання, зараз будуть проводити індивідуальні консультації разом з нами – фахівцями департаменту маркетингу і туризму - з точки зору розробки індивідуального туристичного стартапу.

туристичний стартап Вінниця

- Скільки часу експерти консультуватимуть учасників?

- Консультації триватимуть до кінця червня і, сподіваємось, до послаблення карантинних заходів, влітку, гіди і ті, хто допомагає в розкручуванні їхніх продуктів, будуть готові задіювати туристів у повноцінному форматі.

- За яким принципом відбирали викладачів?

Брали лише професіоналів, ми їх позиціонуємо як зіркових, тому що вони вже не перший рік , а дехто, навіть, десятиліття в цій галузі. З точки зору маркетингу ми оцінювали вміння працювати онлайн з соціальними мережами і з такими інструментами, як Google, Youtube. Експерти - не вінничани вони бачать цей продукт «зовнішнім оком»: і людей, які працюють в туризмі, і кінцевих споживачів.

- Олександре, ви також викладаєте Вінницький стандарт гостинності?

- Я не є викладачем, я мав блок, де розповідав про роль гідів в розвитку місцевого туризму. Завдання нашого департаменту – простягнути руку, допомогти у просуванні того, що роблять гіди міста. Ми не надаємо комусь якісь преференції, ми всім, хто робить хороший продукт, готові надавати майданчик і туристичного сайту vinnytsia.city, і соцмереж Visit Vinnytsia, і включати їхні родзинки в наші прес-тури, промо-тури. В ідеалі ми готові також їх залучати до участі в туристичних виставках, які, я сподіваюсь, в другому півріччі 2020 року відбуватимуться.

Олександр Вешелені
Олександр Вешелені – директор департаменту маркетингу та туризму міськради

- Що змінилось в програмі навчання через пандемію коронавірусу?

- З’явився новий компонент Школи гідів – антикризовий менеджмент і психологічна внутрішня робота, адже постає питання - яким чином мотивувати себе в умовах, коли ти ще не бачиш туриста, готуватися до його приходу і переконувати його  через емоції, тому що туризм – це, в першу чергу, емоції. Як продавати ці емоції в ситуації, коли люди бояться ще подорожувати чи в них немає ресурсу?


Вінниця перестала асоціюватися з містом на один день. 

- Наскільки приваблива Вінниця для туристів?

- Ми маємо дуже втішний зріз 2019-го року, коли, по-перше, зріс туристичний збір у місті – це пов’язано не тільки зі збільшенням самої ставки , але і ростом кількості ночівель. У порівнянні з 2018 роком, у 2019 ми побачили зростання на близько 20%. Це на 15 000 (впродовж року) ночівель більше порівняно з 2018 роком. Ми зафіксували через маркетингові дослідження, що Вінниця перестала асоціюватися з містом на один день. Або з містом на пів дня чи на пів вечора, коли екскурсійні групи заїжджали подивитися максимум один музей, погуляти по центру і подивитись шоу фонтанів. До сезону 2020-го року туристична галузь Вінниці готувалася дуже серйозно,  зокрема, до туристичної виставки в Києві, де ми мали презентувати нові тур-продукти, але, на жаль, весь світ опинився в такій ситуації, коли люди перестали подорожувати. Зараз лише третина українців  планує літню відпустку. Той, хто готовий їздити не тільки на море й в гори, але й скажімо вивчати Україну, досліджувати її, робити так звані сіті-брейк-тури, особливо ті хто живе в сусідніх областях, можуть обирати Вінницю саме як чудову солодку ідею для своїх вікендів.

ресторан офіціант

- Чому Вінниця стала більш популярною для туристів у 2019 році?

- По-перше, побільшало цікавих подій. По-друге, було набагато більше зроблено для промоції нашого міста через відео блоги. У 2019 році до нас приїздило дуже багато travel -блогерів, які мають величезні аудиторії, загальна сумарна кількість переглядів їхніх роликів перевищує 400 000. Це  travel-блогери з Києва Антон Тараненко, творці проєкту «Вдома краще» від «Орел і решка», проект «Амбасадори» від «Ukraїner», де Дмитро Шуров показував Вінницю. Такі резонансні ролики побачили десятки сотні тисяч людей. Крім того, торік ми презентували перший офіційний ролик Вінниці, який отримав більшу кількість переглядів, ніж сумарно всі ці блоги. Вінничани для себе відкрили своє ж місто під іншим кутом і дуже швидко розповсюдили цю інформацію.  Ми бачили відгуки від іноземців з Німеччини, з Франції, яким дуже «зайшов» цей ролик.

Туристичний ролик Вінниці

кадр з відео-ролика "Вінниця — це про Win-Win! · Vinnytsia is about Win-Win!"

- В чому основна відмінність цьогорічного навчання і минулорічної Школи гіда?

- Школа вінницького гіда як проєкт, який реалізовувало торік Вінницьке історичне товариство, була спрямована на навчання гідів матеріалу, яким вони повинні оперувати і ролі гідів у загальному туристичному процесі. Проєкт «Вінницький стандарт гостинності» – це більше програма підтримки малого, середнього підприємництва в галузі туризму. Тут акценти розставлені на розвиток підприємницьких якостей, на розуміння ринку, в якому працюють гіди і на розвиток маркетингових навичок. Нам потрібно просувати цей продукт назовні, шукати ті інфо-приводи, які будуть вириватися або в соціальних мережах або в різних прес-матеріалах чи оглядах, коли говоритимуть, що таких екскурсій більше ніде немає, таких об’єктів, довкола яких відбуваються екскурсії більше ніде немає.

- Наприклад?

Як, скажімо, було це в попередньому сезоні і, навіть, в міжсезонні з Вінницькою психоневрологічною лікарнею, довкола якої з’явилися одразу три екскурсійні програми, кожна – зі своїми акцентами. Це - унікальний об’єкт, який розкриває історію міста зовсім під іншим кутом зору і дає інсайти, нові враження і від природи, і від архітектури, і від всього, що в цій місцевості розташовано. 
Вінниччина, Поділля, місто Вінниця не сильно навіть мають напружуватись для того, щоб бути гостинними.

Вінниччина, Поділля, місто Вінниця не сильно навіть мають напружуватись для того, щоб бути гостинними.

- Чи існує ген гостинності?

- Вінниччина, Поділля, місто Вінниця не сильно навіть мають напружуватись для того, щоб бути гостинними. Я родом не звідси. Приїхавши сюди, відчув простоту і щирість в спілкуванні з місцевими людьми, і я думаю, що цю рису вінничан треба підсилити і навчитись вміло продавати. Тут не стільки йдеться про етикет, як про щирий сервіс, а щирому сервісу не навчиш, його можна тільки витягнути зсередини. Люди, ходячи в ресторани, поселяючись в готелі, зважують ціни, але вони також і зважують ті емоції, які планують отримати.

Вінниця туристична

кадр з відео-ролика "Вінниця — це про Win-Win! · Vinnytsia is about Win-Win!"

- До вас може звернутися за допомогою той, хто не проходить навчання в проєкті?

- Звичайно, ми завжди відкриті до співпраці із місцевим бізнесом галузі туризму і максимально намагаємося знайти той формат, який дозволить просувати хороший якісний продукт. Ми спираємось на відгуки самих споживачів, оцінки в різних платформах (Booking, TripAdvisor), звичайно, самі моніторимо ситуацію. Але ми однозначно відкриті до співпраці з бізнесом.

- Проєкт покликаний об’єднувати бізнеси. Як можуть об’єднуватись конкуренти?

Проект дозволить в комунікації бізнесу між собою виробити спільне бачення, щоб кожен заклад не був сам по собі. Немає цілісного уявлення що таке вінницька гостинність. Я думаю, що впродовж цього року ми багато будемо працювати для того щоб вінницьку гостинність і стандарт гостинності зафіксувати зафундаментувати, і з нього будувати елементи нашого туристичного продукту. 

Над матеріалом працювали: 

журналіст 
Ольга Інгульська
Оператори
Андрій Воробєй
Дмитро Гідулянов

Читайте також

httpsvinnytsia.cityvinnytsya-otrymala-svij-imennyj-tort-z-unikalnym-smakom
Вінниця отримала свій іменний торт з унікальним смаком
Детальніше
Вінничан запрошують у похід до єдиного на Поділлі джерела святого Якова
Вінничан запрошують у похід до єдиного на Поділлі джерела святого Якова
Детальніше
Офіційний сезон Camino Podolico стартує з 25 квітня
Офіційний сезон Camino Podolico стартує з 25 квітня
Детальніше
Офіс туризму Вінниці підготував до Великодня два тематичні майстеркласи
Офіс туризму Вінниці підготував до Великодня два тематичні майстеркласи
Детальніше
Йога, фазанарій та незвичний костел: Офіс туризму запрошує у мандрівку Оратівщиною
Йога, фазанарій та незвичний костел: Офіс туризму запрошує у мандрівку Оратівщиною
Детальніше
Вінничан запрошують на екскурсію «Пензлем натхненниць малюємо місто»
Вінничан запрошують на екскурсію «Пензлем натхненниць малюємо місто»
Детальніше