Ситуація із Сутисківською школою-інтернатом - на контролі депутатів

Ситуація із Сутисківською школою-інтернатом - на контролі депутатів

12:10 13.05.2021

Робоча група Вінницької обласної Ради 13 травня виїхала у Сутисківську громаду, аби з’ясувати ситуацію із фінансуванням і роботою місцевої спеціалізованої школи-інтернату.

Робоча група із вивчення питання щодо можливості прийняття із комунальної власності Сутисківської селищної територіальної громади у спільну власність територіальних громад Вінницької області спеціалізованого закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів смт Сутиски була створена відповідно до розпорядження голови Вінницької обласної Ради Вячеслава Соколового. Очолив робочу групу заступник голови обласної Ради Ігор Івасюк.

Причиною для створення робочої групи обласної Ради стало звернення Сутисківського селищного голови Леоніда Дідуха та адміністрації і трудового колективу школи-інтернату щодо нестачі фінансування на утримання закладу. 12 травня відбулося засідання робочої групи, на якому обговорили ситуацію, що склалася у школі-інтернаті та ухвалили попередній план дій.

Виїжджаємо, вивчаємо ситуацію із бюджетом. Зрозуміло, аналізуємо видатки самої школи-інтернату. Можливо, є певні резерви, можливо, варто зробити перерозподіл коштів. Рекомендації будуть уже після вивчення ситуації, - прокоментував засідання робочої групи Ігор Івасюк. – Другий етап – пошук додаткових видатків у тих громадах, які поруч і діти з яких навчаються у Сутисківській школі-інтернаті. Тобто йдеться про територіальне співробітництво. Після того, як буде комплексно і всебічно проаналізовано ситуацію, можливо, розглядатиметься питання субвенції навчальному закладу з обласного бюджету.

Власником Сутисківської школи-інтернату є Сутисківська територіальна громада. Відповідно до чинного законодавства, заклади середньої освіти фінансуються винятково на базовому рівні – тобто територіальними громадами. У Сутисківській школі-інтернаті навчається 199 дітей, частина яких – з інших громад. Водночас кошти на утримання закладу передбачали тільки у Гніванській територіальній громаді. Також, як з’ясувалося на засіданні робочої групи, наразі у громаді й у самому закладі вказуються різні суми коштів, необхідні для його роботи.

Крім цього при пошуку шляхів розв'язання проблем, які виникли у Сутисківській школі-інтернаті, потрібно враховувати чинне законодавство і державну політику. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів від 2017 року в Україні розпочалося реформування системи інституційного догляду та виховання дітей. Є відповідна Національна Стратегія на 2017-2026 роки і план реалізації Стратегії. Також є розпорядження голови облдержадміністрації від 6 листопада 2018 року на виконання цієї постанови Кабінету Міністрів. Відповідно до усього цього комплексу документів, ряд шкіл-інтернатів у Вінницькій області уже були реорганізовані чи ліквідовані.

Ця реформа передбачає кілька етапів. Зараз триває другий етап – із 2019 по 2024 рік. Тож що передбачено. Реформування закладів інституційного догляду та виховання дітей шляхом їх ліквідації та реорганізації у заклади денного перебування дітей. Зменшення кількості дітей, які виховуються у закладах інституційного догляду та виховання дітей, зокрема, шляхом їх влаштування до сімейних форм виховання. Забезпечення доступності послуг для дітей та сімей з дітьми відповідно до їх потреб на рівні територіальної громади. Скорочення мережі загальноосвітніх шкіл-інтернатів для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, шкіл-інтернатів для дітей, які потребують соціальної допомоги, спеціалізованих шкіл-інтернатів, - проінформував Ігор Івасюк. – Тож Сутисківська школа-інтернат теж рано чи пізно мала бути реорганізована у денний заклад – як школа. І як школа, що має спортивні секції, багато гуртків, вона має бути збережена. Але з денним перебування дітей. Діти можуть бути цілий день у цій школі, але на ніч вони мають бути зі своєю родиною або в альтернативних формах сімейного виховання. Це те, що каже законодавство.

Робоча група обласної Ради планує поспілкуватися і з жителями Сутисківської громади, і з працівниками та педагогами школи-інтерната, з адміністрацією закладу і керівництвом громади. Після всебічного вивчення і аналізу ситуації будуть підготовлені рекомендації щодо подальшого функціонування навчального закладу.

Склад робочої групи:

  • Івасюк Ігор Дмитрович – заступник голови Вінницької обласної Ради, керівник робочої групи;
  • Ковальов Андрій Євгенійович – голова постійної комісії обласної Ради з питань будівництва, комунального майна, транспорту та розвитку інфраструктури, заступник керівника робочої групи;
  • Житанська Олена Сергіївна – заступник начальника управління соціально-гуманітарної політики виконавчого апарату обласної Ради, секретар робочої групи;
  • Вишневський Сергій Іванович – заступник начальника управління юридичного забезпечення виконавчого апарату обласної Ради;
  • Гатаулін Ірек Фархатович – депутат обласної Ради;
  • Кривешко Сергій Сергійович – депутат обласної Ради;
  • Легеза Олег Вячеславович – депутат обласної Ради;
  • Мазур Геннадій Федорович – депутат обласної Ради;
  • Мельник Олександр Васильович – в.о.директора Департаменту гуманітарної політики Вінницької облдержадміністрації (за згодою);
  • Прідолоба Володимир Михайлович – депутат обласної Ради;
  • Романова Людмила Аркадіївна – начальник управління з питань економіки, фінансів, та бюджету виконавчого апарату обласної Ради.

Нагадаємо, робоча група Вінницької облради перевірила роботу Плисківського інтернату.

Читайте також

Нові ідеї для українських шкіл директори одеських ліцеїв вивчають досвід Вінниці
Нові ідеї для українських шкіл: директори одеських ліцеїв вивчають досвід Вінниці
Детальніше
Вінницькі школярі цілий день “керували” містом — молодіжне самоврядування у дії
Вінницькі школярі цілий день “керували” містом — молодіжне самоврядування у дії
Детальніше
Школярі вінницького ліцею передали військовим позашляховик
Школярі вінницького ліцею передали військовим позашляховик
Детальніше
Вінниця отримає десять нових пожежних гідрантів в межах грантової програми
Вінниця отримає десять нових пожежних гідрантів в межах грантової програми
Детальніше
У Вінниці вдруге стартував міський етап проєкту «Пліч-о-пліч»
У Вінниці вдруге стартував міський етап проєкту «Пліч-о-пліч»
Детальніше
Профільна освіта що зміниться для старшокласників з 2027 року
Профільна освіта: що зміниться для старшокласників з 2027 року
Детальніше