Ще понад 60 дітей Вінниччини матимуть шанс на власних асистентів
Понад 60 майбутніх асистентів дитини з особливими освітніми потребами отримали сертифікати про успішне проходження навчального курсу за програмою підготовки осіб, які надають послугу супроводу під час інклюзивного навчання.
Про це поінформували у Вінницькому обласному центрі соціальних служб.
Сертифікати вручили директорка Вінницького обласного центру соціальних служб Олена Стоялова та представниця громадської організації «Родина Кольпінга м. Вінниця» Леся Семененко, - йдеться у повідомленні.
Як повідомила очільниця закладу, завдяки партнерській співпраці з ГО за три роки підготували понад 250 асистентів дитини.
П’яте навчання асистентів дитини тривало дев'ять днів, з яких чотири – в офлайн-форматі на базі Центру ментального здоров’я. З ними працювали досвідчені педагоги, психологи, психотерапевти, фахівці із метального здоров’я, тренери, а також працівниці обласного центру соціальних служб – заступниця директора Ольга Слободяник, начальниця відділу підвищення професійних компетенцій працівників надавачів соціальних послуг Інеса Юзькова та методистка цього структурного підрозділу Марина Сорочан.

Майбутнім помічникам дитини вони допомагали опанувати, зокрема, стандарт надання послуги супроводу під час інклюзивного навчання, особливості взаємодії асистента дитини з іншими учасниками освітнього процесу та надавачем соціальної послуги – комунальним закладом/ установою чи громадською організацією, яка виконує соціальне замовлення. Також учасники навчання ознайомилися з тонкощами роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби. Порушили і питання значення та особливостей організації ігрової діяльності дітей з особливими освітніми потребами під час режимних моментів в закладах освіти, розказали й показали як надавати першу домедичну допомогу. Приділили увагу документуванню проведених заходів.
Працюємо в інтересах дітей, зокрема, тих, які мають особливі освітні потреби. А послуга супроводу під час інклюзивного навчання – це інструмент, що забезпечує кожній дитині умови для комфортного перебування в закладі освіти під час отримання нею освітніх послуг. Крім того, завдяки такому супроводу кожна дитина реалізує своє право на освіту, розвиток та виховання, залишаючись у сімейному середовищі, а не в інтернатному закладі, – наголосила під час зустрічі з учасниками навчання Олена Стоялова.
Особливості послуги
- Послуга супроводу під час інклюзивного навчання Законом України «Про соціальні послуги» визначена як базова. Це означає, що кожна територіальна громада має забезпечити надання послуги родині, у якій дитина має особливі освітні потреби та потребує асистента, у тому числі фінансувати її.
- Асистент дитини супроводжує одну дитину з особливими освітніми потребами. Завдяки супроводу дитина може реалізувала своє право на освіту, розвиток та виховання, залишаючись у сімейному середовищі та уникнути влаштування до інтернатного закладу.
- Асистентом дитини може працювати один із батьків. Така вагома і підтримуюча державна ініціатива надає батькам змогу бути помічниками власних дітей та активно брати участь у процесі їх освіти й мати за це грошову винагороду.
- Водночас послуга дає доступ до залучення соціального робітника. Ця подвійна можливість забезпечує належну підтримку як дітям, так і їхнім батькам у різних аспектах життя та розвитку, у тому числі – працевлаштування батьків за фахом, змогу приділити увагу родині, отримати відпочинок тощо.
Нагадаємо, 95 дітей Вінниччини мали асистентів минулого навчального року. Найбільше персональних помічників працювало у Вінницькій територіальній громаді – 58. Загалом соціальну послугу супроводу під час інклюзивного навчання впроваджено у 28 громадах області.