у вінницьких закладах освіти для їхніх директорів вдруге організували зустріч із військовим психологом

У вінницьких закладах освіти для директорів вдруге організували зустріч із військовим психологом

22:14 11.04.2025

У вінницьких закладах освіти для директорів вдруге організували зустріч із військовим психологом. Під час спеціальної лекції присутні не просто слухали. Вони розповідали справжні історії, які виникають у класах, розбирали складні кейси зі своїх шкіл.

Сьогодні вчитель не лише дає знання, а й дбає про безпеку, підтримку і вміння розпізнати крик душі дитини, навіть коли він звучить у мовчанні, – розповідає директорка департаменту освіти Вінницької міської ради Оксана Яценко.

Саме заради здорового та безпечного клімату у вінницьких закладах освіти для їхніх директорів вдруге організували зустріч із військовим психологом, викладачем КПІ, майором запасу ЗСУ Олексієм Карачинським. Ветеран на власному досвіді знає, які наслідки залишає війна в українських сім’ях.

Спеціаліст допомагав освітянам розібратися: де межа між поганим настроєм і симптомами ПТСР чи депресії? Як правильно реагувати? Як говорити з батьками, серед яких учасники бойових дій, АТО, переселенці? Адже один з основних напрямків роботи директорів шкіл – робота з батьками.

Ми щодня спілкуємося з різними категоріями батьків. І якщо не створити містка між сторонами, спілкування може зайти в глухий кут. Саме такі зустрічі допомагають опанувати багаж знань щодо якісної комунікації та порозуміння, – зазначає директор ліцею №32 Олександр Швець.

Серед життєвих історій, які опрацьовували під час лекції, занурення людей в горе, що в результаті, наносить травму їхнім дітям.

У хлопчика не повернувся з фронту старший брат. Дитина чуттєва. Його батьки починають день з відвідувань могили загиблого старшого сина. Молодший починає відчувати відстороненість, має дефіцит спілкування з мамою і татом. Саме такі ситуації потребують глибокого дослідження: спілкування з батьками, дитиною, – розповідає Олексій Карачинський.

Під час лекції для педагогів фахівець пояснив: головний акцент, на що має звернути увагу вчитель – наявність у школярів друзів. Діти, які ізольовані, уникають контактів, або тривалий час залишаються на самоті, можуть переживати глибоку внутрішню кризу. І саме в шкільному середовищі ці зміни видно найшвидше.

Вчитель часто стає тією людиною, яка першою помічає тривожні сигнали. Тому подібні зустрічі з фахівцями – це не просто лекції, а практичні кроки до створення здорового психологічного клімату в навчальних закладах, – підсумувала Оксана Яценко.

Тому роль педагога сьогодні не лише у викладанні предмета, а й у здатності побачити, коли дитині потрібна допомога. Психологічні виклики, з якими стикаються діти сьогодні, потребують не стандартних рішень, а чуйності й обізнаності.

Нагадаємо, відділ молодіжної політики Вінницької міської ради, VinSmart Центр та Відділ психологічної допомоги VinSmart Центру організували курс «Наше Коло» – серію тренінгів для жінок, спрямованих на зміцнення внутрішніх ресурсів та створення спільноти для подолання життєвих труднощів під час війни.

Читайте також

Чи перейдуть вінницькі школярі на шестиденний навчальний тиждень
Чи перейдуть вінницькі школярі на шестиденний навчальний тиждень
Детальніше
Вшановуємо пам'ять Героїв-земляків
Вшановуємо пам'ять Героїв-земляків
Детальніше
У Вороновицькій громаді “живим коридором” зустрінуть загиблого земляка
У Вороновицькій громаді “живим коридором” зустрінуть загиблого земляка
Детальніше
На війні загинув 46-річний корабельний старшина з Тульчинського району
На війні загинув 46-річний корабельний старшина з Тульчинського району
Детальніше
Учні Стадницької гімназії зібрали понад 40 кг вторсировини за один день
Учні Стадницької гімназії зібрали понад 40 кг вторсировини за один день
Детальніше
рф вербує українців для диверсій підрив колій у Польщі - слід російських спецслужб
рф вербує українців для диверсій: підрив колій у Польщі - слід російських спецслужб
Детальніше