У вінницьких школах триває підготовка до навчального року для дітей з особливими освітніми потребами
У школах Вінницької громади триває активна підготовка до нового навчального року з особливою увагою до дітей з особливими освітніми потребами. Педагоги, асистенти вчителів, дітей та батьки вдосконалюють свої навички, щоб створити справжній простір підтримки, де кожна дитина почуватиметься потрібною і зможе розкривати свої таланти.
Нещодавно для педагогів та батьків, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, відбувся важливий тренінг у вінницьких ліцеях №19 та №22. Учасниками стали вчителі, асистенти вчителів, асистенти дитини, психологи та інші фахівці. Тема навчання – «Особливості організації інклюзивного навчання для дітей з аутизмом із використанням основ прикладного аналізу поведінки». Він покликаний дати учасникам події ефективні інструменти для створення безпечного, комфортного і результативного освітнього процесу.
Інклюзивна освіта – це не просто сучасна тенденція, це наш обов’язок і можливість зробити школу місцем, де кожна дитина відчує себе важливою. Зараз до нас приходить більше учнів із різними потребами, і це вимагає від учасників освітнього процесу особливих підходів, уваги та терпіння. Ми прагнемо, щоб навчання було не лише якісним, а й комфортним, щоб кожна дитина мала підтримку і могла розвиватися у своєму темпі, – розповіла директорка департаменту освіти Вінницької міської ради Оксана Яценко.
В ліцеї №19 зазначають: з інклюзивними класами працюють у закладі вже 10 років.
Проводимо постійні освітні заходи та тренінги, які допомагають адаптуватися до нових викликів й створювати комфортне середовище для всіх дітей, – каже директор ліцею.
Щоб навчання було справді ефективним, важливо не лише знати теорію, а й мати практичні навички, які допомагають підтримувати кожну дитину у шкільному житті.
Ангеліна Сметанюк, тренерка заходу, поділилася своїм баченням того, як спільна праця педагогів і фахівців допомагає творити комфортне освітнє середовище для дітей з особливими освітніми потребами.
Саме підготовлені й обізнані педагоги, асистенти, психологи та батьки створюють таке середовище, де діти відчувають себе впевнено і можуть бути активними учасниками навчального процесу. Ми дуже вдячні департаменту освіти Вінницької міської ради за плідну співпрацю та спільну роботу у сфері інклюзивної освіти. Попереду ще багато викликів, але тільки разом, об’єднавши зусилля, ми зможемо подолати всі бар’єри та створити справді підтримуюче освітнє середовище для кожної дитини, – зазначила представниця ГО «Родина Кольпінга Вінниці» Аліна Сметанюк.
Особлива роль під час освітнього процесу належить тим, хто поряд із дитиною і за межами класу. Асистенти дитини – це ті, хто допомагають малечі адаптуватися, почуватися впевнено та комфортно у шкільному середовищі.
Вікторія Мельничук — матуся та асистентка своєї дитини. Її щоденна робота – не просто допомагати, а й надихати, давати віру у власні сили.
Щодня ми підтримуємо наших дітей, допомагаємо їм відчути себе впевнено. Тренінги дають нам нові знання і сили працювати ще краще. Кожна дитина заслуговує на те, щоб бути почутою і підтриманою. Для нас, батьків дітей з особливими освітніми потребами, школа – це не просто місце для навчання. Це простір, де дитина має відчути себе потрібною, де її підтримують і розуміють. Коли педагоги не бояться працювати з нашими дітьми, постійно вчаться і розвиваються – це дає нам віру і надію, що наша дитина зможе реалізувати свій потенціал і бути щасливою. Разом ми робимо освіту справді інклюзивною, – каже Вікторія Мельничук.
Вінницька освітня спільнота доводить, що через співпрацю, знання і людяність можна будувати школи без бар’єрів. Усі учасники освітнього процесу працюють заради однієї мети, щоб кожна дитина почувалася комфортно і мала можливість досягати успіху.
Нагадаємо, щоліта центр реабілітації «Гармонія» імені Раїси Панасюк збирає клієнтів різного віку, щоб весело та з користю провести час в інклюзивних таборах. У Вінниці стартувала табірна зміна для дітей віком від 7 до 12 років.