У Вінниці облаштовують безбар’єрний простір на площі Героїв Майдану
Вінниця зручна для всіх. У середмісті стартували роботи з облаштування безбар’єрного простору на площі Героїв Майдану. Цей об’єкт є частиною безбар’єрного маршруту, який створюється в рамках флагманського проєкту «Рух без бар’єрів» Міністерства розвитку громад та територій України, ініційованого першою леді Оленою Зеленською. Маршрут має протяжність 12 кілометрів і пролягає від вулиці Зулінського до середмістя Вінниці.
Раніше в його межах, коштом бюджету громади, уже облаштували безбар’єрний простір в багатоповерхівці на вулиці Зулінського, 49, а також пандуси та безбар'єрний простір навколо цього будинку. Крім того, в межах створення маршруту облаштовані доступні зупинки на вулицях Зулінського та Грушевського, пониження перед пішохідними переходами в середмісті та покращено доступність Прозорого офісу на Соборній, 59.
Як зазначає Євгенія Штельмах, начальниця відділу безбар'єрності департаменту відновлення та розвитку Вінницької міської ради, загалом створення безбар’єрного маршруту передбачає спільне фінансування державного, міського та обласного бюджетів. Зокрема, частка міста складає – 50%, держави – 40% та 10% – Обласної Військової адміністрації.

На даному етапі, стартували роботи на об’єктах другої ділянки маршруту, до фінансування яких залучаються кошти державного бюджету.
Наразі ми переходимо до виконання робіт, які будуть фінансуватися за участі держави. Площа Героїв Майдану – це один з них. Тут передбачається облаштування понижень, тактильної плитки, а також вирівнювання покриття пішохідних частин на ділянках вулиць, якими вона обмежена, – розповідає директор департаменту комунального господарства та благоустрою міської ради Юрій Семенюк.
Наразі роботи стартували на вулиці Магістратська, біля Центрального парку.
Для зручнішого пересування маломобільних мешканців, тут потрібно було вирівняти пішохідну доріжку, зменшивши її нахил. Для цього ми уже підняли бордюрний камінь, і розпочали демонтаж старої тротуарної плитки, замість якої згодом буде облаштовано асфальтне покриття. Після цього розпочнемо влаштування понижень перед пішохідними переходами та перейдемо на інші ділянки об'єкта, – каже бригадир підрядної організації Павло Галамай.

Це доволі важливі роботи, адже для маломобільних груп населення, людях на кріслах колісних, тих, хто користується протезами та милицями, відчутними є кожна нерівність та ямка на шляху, – каже Євгенія Штельмах.
Крім влаштування понижень та смуги з тактильної плитки, проєктом також передбачається оновлення двох зелених зон з боку вулиці Театральної, біля Ощадбанку, та на ділянці між вулицями Магістратською та поворотом на П’ятничани.
Також в межах робіт передбачене коригування пішохідного переходу на нижній частині площі, зі сторони Київського мосту.
Розвиток безбар'єрності у Вінниці
Міська рада системно працює над розвитком безбар’єрності. Створення безбар’єрного середовища у Вінниці розпочалося 2002 року, коли була заснована ГО «Гармонія». З 2007 року працює комунальний заклад «Міський центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями «Гармонія» ім. Раїси Панасюк. У 2006 році принципи безбар’єрності вперше закріплені у програмі Вінниця зручна для всіх. У червні 2024 року затверджено Програму розвитку безбар’єрного простору Вінницької міської територіальної громади на 2024-2027 роки, яка передбачає заходи за шістьма напрямками безбар’єрності, які визначені Національною стратегією зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року – це фізична, інформаційна, цифрова, освітня, суспільно-громадянська та економічна.
Цього року Вінниця також стала учасницею пілотного проєкту Міністерства розвитку громад та територій України «Рух без бар’єрів», який втілюється в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської "Без бар’єрів” і охоплює 15 пілотних громад, де створюються безбар’єрні маршрути. На сьогодні це Київ, Одеса, Дніпро, Житомир, Тернопіль, Львів, Рівне, Чернівці, Полтава, Вінниця, Славутич, Кропивницький, Буча, селища Опішня та Бородянка.
Нагадаємо, у Вінниці водії громадського транспорту проходять практичні навчання, щоб знати, як правильно допомогти людині на кріслі колісному потрапити до салону. Алгоритм дій чіткий і відпрацьований: після зупинки водій опускає кузов тролейбуса або автобуса, щоб зменшити кут нахилу; відкриває двері, відкидає пандус і за потреби виходить допомогти пасажиру. Людину на кріслі колісному заводять у салон передом, а при виході спиною, щоб уникнути ризику травм.





