У ліцеях Вінниці пройшли уроки вінницезнавства: участь взяли тисячі школярів
Козацький стратег Іван Богун, архітектурний батько Вінниці Григорій Артинов, дерев’яний храм, збудований без жодного цвяха, 70-метровий струмінь води, а також водонапірна вежа, яка сповіщає про час, – всі ці унікальні постаті та об’єкти – лише частина з десятків приводів для гордості. Їх відкривали для себе учні вінницьких шкіл під час уроків вінницезнавства.
Незвичний формат, ігри, дослідження, мініекспедиції та дитячі емоції: так на передодні 662 річниці рідного міста його юні жителі визначали приводи пишатися ним.

Від першачків до старшокласників, у Вінницьких ліцеях цього тижня пройшли тематичні уроки вінницезнавства під назвою «10 приводів для гордості». Ініціатива стала частиною відзначення Дня міста й покликана розширити знання учнів про історію та унікальність рідного краю.
Всього проведено 1015 уроків вінницезнавства для 1-11 класів для 27695 учнів з 1 по 11 клас. Кожен мав свій підхід та формат, але спільну мету – побачити Вінницю й відчути її серцем. І я впевнена: саме з таких ініціатив починається справжня любов до рідного міста, – розповіла начальниця відділу виховання та позашкільної роботи департаменту освіти міської ради Наталія Перекрестенко.
Під час підготовки до уроків вчителі разом з дітьми досліджували старовинні вулички, архітектуру, легенди, постаті відомих вінничан, пам’ятки культури та навіть гастрономічні родзинки міста.
Залежно від віку, розповідаємо дітям про історію міста, видатних постатей, архітектурні пам’ятки та цікаві місця. Я завжди помічаю, з якою любов’ю та ніжністю хлопчики та дівчатка говорять про наше рідне комфортне місто. Залучаємо їх через різні ігри та активності, щоб було цікаво пізнавати Вінницю. Для молодших – це більш рухливі, інтерактивні форми. Для старших – науковий підхід: дослідження пам’яток Вінниці, проєктна діяльність. Іноді навіть ми, дорослі, дізнаємося щось нове від дітей, – розповіла директорка ліцею №33 Наталія Сидоренко.
Уроки проходили не лише в класних кімнатах, а й просто неба: під час пішохідних прогулянок або екскурсій. Молодші школярі складали мапи, брали участь у квестах, старші – готували мультимедійні проєкти, створювали презентації, проводили віртуальні експедиції та навіть пробували себе у ролі гідів.

Другокласник Сашко, хоч і переїхав до Вінниці з Маріуполя, за кілька років полюбив місто, як рідне. На уроці він активно бере участь в інтерактивній грі, тягне руку та ділиться фактами, які щойно відкрив:
Фонтан “Рошен” відомий у всьому світі тим, що підкидає воду на 70 метрів! А я чомусь думав, що на 50, максимум. Фонтан розміщений біля в Південному Бузі біля острова Кемпа. До нього раніше можна було дістатись спеціальним містком. А ліс там, щоб кисню більше було!
І справді, діти не просто слухали, а й активно долучалися до реалізації проєкту. Досліджували, аналізували, ставили запитання і робили власні висновки. Ще більше фактів учні прагнуть розповісти вдома своїм рідним. Однокласниця Сашка така ж захоплена:
Подібні уроки просто вау! Наприклад, сьогодні я дізналась, що вежа в Лісопарку вища на 30 метрів за Ейфелеву вежу в Парижі!
Виявилося, що чимало того, що вважалося буденним, насправді є унікальним. Під час уроків школярі дізналися про видатних земляків, найстаріші вулиці міста, підземелля, цікаві локації для туризму, перші театральні постановки та інженерні досягнення Вінниці.
Найголовніше – це емоції. Ми бачимо, як очі дітей світяться, коли вони дізнаються щось нове про Вінницю. У багатьох з’являється відчуття: я частинка цього міста, і мені є чим пишатися. А це найкращий результат таких уроків, якого ми й хотіли досягти, – додає Наталія Сидоренко.
Уроки вінницезнавства в межах проєкту «10 приводів для гордості» – гарна ініціатива, що спонукала школярів до розширення знань, досліджень. Діти не лише запам’ятали нові факти, а й відчули гордість за місто, в якому живуть та навчаються.
Нагадаємо, Вінницький обласний центр з гідрометеорології оприлюднив прогноз погоди на суботу, 13 вересня. По Вінниці: Хмарно з проясненнями, вночі короткочасний дощ, вдень без опадів.