Пічки та власний снігоочисник: особливості зимової роботи громадського транспорту Вінниці
Щільно зачинені двері, вікна та люки, надійна гальмівна система, запас піщано-соляної суміші, а у разі виникнення надзвичайної ситуації, для прибирання наметів на трамвайних шляхах до роботи готова снігоприбиральна техніка. У Вінницькій транспортній компанії розповіли, як працюватимуть взимку.
Для роботи в морозно-сніжний сезон і надалі готові до роботи 69 трамваїв, 115 тролейбусів та 55 автобусів. Організовано списки аварійних бригад, які оперативно виїжджають на місце усунення проблеми. Процес зв’язку з водіями транспорту та працівниками контролює черговий диспетчер. Механізм налагоджений до деталей: працюють злагоджено та швидко, як лікарі «екстренки» їдуть на виклик.
Обов’язково, не залежно від пори року та погодних умов, транспорт проходить техобслуговування, без якого він не випускається на лінію. В першу чергу, серед планових робіт, перевіряється: гальмівні системи, електробезпека, робота та ущільнення дверей, вікон, люків, щоб не було потрапляння холодного повітря в салон. В тролейбусах ЗІУ-9 перевіряються і пускові реостати, вони нагрівають повітря, яке через них проходить. Перевіряються самі пічки, які стоять в салонах рухомого складу. На них є термостати й потрібно контролювати, щоб пічка не перегрівалась, вона повинна віддавати необхідну температуру. В тролейбусах, автобусах і трамваях, перевіряються, а за потреби змінюються, осушувачі повітря, щоб вони були справні, аби не було вологи в пневмосистемі, - розповідає директор Вінницької транспортної компанії Олександр Нечаєв.
Адже, якщо вона підмерзне, кажуть на підприємстві, не будуть зачинятися двері в салоні. Також особливий акцент роблять на справності та контролі ефективності та усіх гальмівних систем. В автобусах, додатково, щоб уникнути підмерзання, заливають рідину, що охолоджує – антифриз та омивачі.
Закупили п'ять тонн соляної суміші та 20 тонн піску, лопати для прибирання снігу та інше обладнання, щоб забезпечити прибирання спецчастинах трамвайних колій та складних ділянок руху тролейбусів і автобусів. Також, при виникненні надзвичайної ситуації для прибирання наметів на трамвайних шляхах до роботи готова снігоприбиральна техніка.
Окрема увага наших працівників приділяється прибиранню трамвайної колії від опадів. По місту її протяжність налічує 44 кілометри. Для цього на підприємстві є спеціальна снігоочисна техніка. Коли ж випадуть сильні опади, «Снігочисту» допомагатимуть трактори. Також техніка обладнана додатковими інструментами, щоб, у разі потреби, аварійна бригада змогла оперативно усунути проблему, - зазначає Олександр Нечаєв.
Проводяться планові роботи з технічного обслуговування трамвайних колій.
Під час сильних перепадів температури повітря взимку, щоб не відбувалось механічних перенапружень контактної мережі, наші майстри проводять профілактичні роботи по її регулюванню. А за потреби, коли дроти покриває крига, розчищають її, аби не було поривів на лінії, - пояснює директор підприємства.
Також в компанії постійно проводять дослідження пасажиропотоку. На підставі отриманих даних будуть уточнені та доповнені графіки руху та кількість рухомого складу на міських маршрутах.
Нагадаємо, у цьому трамваї немає номера маршруту, курсує він не за графіком, а лише у випадку несправності на колії. А ще суттєво відрізняється від тих, що перевозять пасажирів на лінії й не лише кольором. В салоні технічного вагона, замість звичайних пасажирів – їде команда працівників компанії.