Оновлення концепції паркування у громаді: вінничани взяли участь в опитуванні
У Вінниці провели публічні консультації, аби краще зрозуміти ставлення мешканців до паркування, виклики, з якими вони стикаються щодня, та бачення шляхів покращення ситуації. Отримані результати будуть враховані під час оновлення концепції паркування у місті. Вона визначить підходи до зонування, системи оплати, розмітки та розвитку інфраструктури для пішоходів і велосипедистів.
Публічна консультація щодо паркування у Вінниці показала: громада долучається до міських рішень і хоче бачити зміни, які працюють на комфорт мешканців. Більшість учасників підтримали думку запровадження платного паркування, за умови, що кошти від нього спрямовуватимуться на розвиток транспортної інфраструктури.
Платне паркування – це не лише про прозору систему використання паркомісць, але і про формування комфортного й справедливого міського простору. Це частина масштабної роботи, яку Вінниця проводить крок за кроком, розвиваючи сучасну систему організації дорожнього руху, – розповідає директор "Агенції просторового розвитку" Вінницької міської ради Назар Коваленко.
Учасники опитування зазначили: з паркуванням у місті є виклики. Найчастіше згадували вулиці в середмісті, нестачу стоянок біля лікарень, шкіл та інших установ.
Водночас більшість підтримує створення нових паркомайданчиків, чітку розмітку та зручну оплату через мобільні додатки. Такі зміни, на думку респондентів, зроблять пересування містом комфортнішим і безпечнішим.
Стосовно платного паркування – для людей важливо, щоб усе було прозоро та зрозуміло: куди спрямовуються кошти і як вони працюють на розвиток міста.
Ми прагнемо, щоб паркування стало інструментом справедливості: коли кожен водій має рівні можливості знайти місце, а простір на вулицях використовується ефективно й з повагою до пішоходів, велосипедистів та громадського транспорту. Особливу увагу приділяємо центральній частині міста, мікрорайонам з щільною забудовою та зонам біля ключових транспортних вузлів. Саме там впорядкування паркування допоможе зменшити затори, підвищити безпеку руху та покращити якість життя мешканців. Загалом наше бачення залишається сталим – в пріоритеті має бути руху громадського транспорту та пішоходів. Це європейська практика, яка вже пройшла випробування часом і довела свою ефективність, – додає Назар Коваленко.
Нагадаємо, Вінницький апеляційний суд залишив у силі рішення суду першої інстанції щодо водія, який напав на інспектора з паркування під час виконання ним службових обов’язків. Інцидент стався у червні на вулиці Казимира Малевича.





