На ярмарку крафтових виробів у Вінниці презентували дві нові поштові марки
У Вінниці відбувся ярмарок крафту «Вінницьке. Справжнє. Щире. Твоє!». Протягом майже всього дня у Центральному парку ім. Леонтовича тривала виставка-продаж смаколиків і handmade-вироби від локальних вінницьких брендів. А родзинкою дійства стала презентація та урочисте погашення власних унікальних марок Міста ідей: «Пікантна Вінниця» і «Солодка Вінниця».
Про це інформує департамент маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради.

Майданчик біля Літнього театру перетвориться на справжнє місце гастрономічних і естетичних відкриттів. Тут можна було скуштувати та придбати продукцію понад 20 майстрів і виробників: смачний хліб пекарні «Подільський ремісник», пікантні соуси Hell Daddy, імбирне печиво від «Смаколики», комбучу Chi, олію від торгової марки «Еколія», ферментовані трав’яні чаї, крем-меди та воскові свічки «Живого дому», пастилу Tasty Jar, мило і скраби «Відьминої майстерні», сири від Cheese Craft, продукцію «Вінницький крендель», смаколики і лавандову косметику «Щедрих ланів», гірчицю і хрін Вінницької харчосмакової фабрики, солодощі «Солодкої Мрії», цукерки Goluba Sweets, барську кераміку від «БарВінОК», глиняні вироби «ЦеГлинки», текстильні вироби центру ткацтва «Коло», чай і мед від «Баби Гавришихи», прикраси з натурального каміння White rabbit, бомбочки для ванн Bubble Store, прикраси з бісеру «Ґедзик», рослинний декор DecoriyAPlace, аромадифузори і свічки від DUSHA, прикраси ГО «Екотворчість» і, звичайно ж, прикраси і декор від byVi – платформи подарунків з вінницькою душею.

Такий масштабний ярмарок вінницького крафту в рамках проєкту «Урожайний шлях» організував Офіс туризму Вінниці спільно з Фондом громади «Подільська громада», ГО «Лабораторія суспільних змін», Foundation de France та Національної мережі розвитку локальної філантропії.
Метою організації цієї події стало об’єднання локальних виробників. Не лише для того, щоб вони поспілкувалися і обмінялися досвідом, але й щоб познайомити вінничан і гостей міста з нашими талановитими крафтярами, які навіть в період війни розвиваються і створюють щось нове. Адже багато брендів, об’єднані сьогодні на цій площі, були створені якраз під час повномасштабного вторгнення, – розповіла директорка Офісу туризму Вінниці Тетяна Маєвська.
«Пікантна» і «солодка» Вінниця
Офіційна частина крафтового ярмарку розпочалася із презентації та спецпогашення марок: «Пікантна Вінниця» і «Солодка Вінниця». Це 16 і 17 ексклюзивні марки Міста ідей, які Офіс туризму Вінниці випускає у співпраці з Укрпоштою.
Обидва марковані блоки вмістили різні марки із зображенням справжніх вінницьких гастрономічних брендів. Центральним елементом «Пікантної Вінниці» став борщ на вишні, який доповнили фірмові локальні гірчиця і хрін, запашне сало з часником, крафтове “живе” пиво, вінницькі кренделі, хліб і запашна соняшникова олія. А на марках блоку «Солодка Вінниця» зобразили фірмовий і символічний торт «Вінниця», мед і бджолині стільники, вишню, вінницькі яблука, трав’яні чаї з місцевих луків, зефір, крафтове вино і виноград. Усе це є гастрономічними символами нашого краю, які закарбували ще й філателістично.

В урочистій церемонії спецпогашення взяли участь заступник Вінницького міського голови Андрій Очеретний, директорка з розвитку мережі Вінницького регіону «Укрпошта» Оксана Шабанова, директорка благодійного фонду громади «Подільська громада» Олена Данілова і власниця бренду «Подільський ремісник» Ірина Семенюк.
Унікальні листівки, марки й конверти серії «Пікантна Вінниця» та «Солодка Вінниця» та інші з циклу ексклюзивних марок Міста ідей можна придбати, звернувшись до Офісу туризму Вінниці.
Панельна дискусія крафтярів
Під час ярмарку крафтової продукції відбулася також панельна дискусія за участі місцевих виробників, експертів та зацікавлених партнерів. Обговорення було присвячене ролі крафтових виробників у розвитку туристичного потенціалу Вінниці та формуванні культурної ідентичності міста. Учасники дискутували про необхідність об’єднання в асоціації чи кластери, а також ділилися досвідом ведення бізнесу в умовах повномасштабної війни.
До цього обговорення долучились:
- співзасновниця крафтової пекарні «Подільський ремісник» та голова правління ГО «Лабораторія суспільних змін» Ірина Семенюк,
- власниця сімейної екоферми «Щедрі Лани» та бренду натуральної преміальної косметики для волосся Lovellie Тетяна Руда,
- учасник «МастерШеф-10» і засновник бренду гострощів Hell Daddy Олександр Горчаков,
- засновниця бренду пастили Tasty Jar Тетяна Бойко,
- співвласниця Smart Cooking Club, організаторка подій, які поєднують кулінарію, крафтову продукцію та сучасні технології Марина Корчак.
Хочу подякувати організаторам за підтримку таких ініціатив, адже нам – крафтярам, які здебільшого є представниками мікро- і малого бізнесу – дуже важливо мати можливості проявити себе і стати важливою частиною підприємницької культури міста. Сподіваюсь, що ця подія стане традиційною, а наша спільнота крафтовиків буде тільки зростати, роблячи місто туристично привабливішим, смачнішим, гастрономічнішим і більш крафтовим, – поділилась Ірина Семенюк.
Дегустація від Smart Cooking
Після завершення офіційної частини дійства, на всіх охочих чекала дегустація подільських страв на кулінарному шоу від Smart Cooking. Шефи готували і пригощали присутніх борщем із вишнею, годзею і яблучною галетою.

Присутні могли послухати українські пісні у виконанні солісток естрадно-духового оркестру «Вінбенд».
Благодійна складова
Окрім знайомства з локальними брендами, презентацій і спілкування, ярмарок «Вінницьке. Справжнє. Щире. Твоє!» мав благодійну складову. Вінничани та гості міста могли підтримати одразу кілька ініціатив від Фонду громади «Подільська громада»: на підтримку української армії і партнерський збір на допомогу евакуйованим жителям Херсону з району Корабел. А також підтримати збір артилеристів «Азову».
Сьогодні ми маємо гарний захід, на якому багато локальних виробників представляють найкращі свої товари. Я переконаний, що саме через такі знайомства, як крафтове виробництво, люди ще більше полюблять нашу Вінницю. Приїжджайте, смакуйте і повірте – ви будете вражені. Такі заходи потрібні для виробників, для вінничан, для гостей міста. Але саме завдяки Силам оборони України ми маємо можливість їх проводити. Маємо підтримувати захисників і розуміти, що ті військові, які сьогодні нас боронять, хочуть приїхати в комфортні тилові громади, і ми маємо створювати такі умови, щоб вони почували себе тут якнайкраще, – зазначив заступник Вінницького міського голови Андрій Очеретний.
Нагадаємо, у Вінниці пройшов ярмарок-виставка крафтової продукції. Свої товари представили 50 виробників з Вінниччини та інших областей країни.