Вінниця дізнавалася про досвід Карлсруе у покращенні міської мобільності
Інформаційно-аналітична робота в межах проєкту «Підвищення якості та ефективності міського громадського транспорту в центрі міста Вінниця/Україна» (NAKOPA) – триває. Минулого тижня експерти Агенції просторового розвитку та КП «СМЕД ОДР» Вінницької міської ради працювали у німецькому місті-побратимі Карлсруе, що є партнером у його реалізації. Метою візиту став обмін досвідом, обговорення поточного стану та подальших кроків втілення проєкту.
Головне завдання проєкту – покращення мобільності у центральній, історичній частині міста з акцентом на доступність і комфорт громадських перевезень та безпеки руху. Проєкт реалізується на грантові кошти за сприяння Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини із залученням фахової допомоги міста-побратима Карлсруе.
У межах робочого візиту до німецького міста, експерти КП «Агенція просторового розвитку» та КП «СМЕД ОДР» презентували партнерам проміжні результати реалізації проєкту, серед яких проведення дводенної конференції та соціологічного дослідження, здійснення аналізу трафіку, напрацювання плану змін в організації дорожнього руху на вулиці Соборній, втілення якого розпочалося, зокрема із тестування рішень з перенесення трамвайних і тролейбусних зупинок.
Як зазначив учасник делегації Максим Кравчук, Карлсруе сьогодні демонструє яскравий приклад трансформації міської мобільності на користь громадського транспорту.
Зі слів координаторів проєкту NAKOPA Александри Брауер та Фредеріке Гросс, цей шлях не був легким і потребував зміни парадигми суспільства: переосмислення ним цінностей та усвідомлення важливості збереження екологічного середовища. На це пішло кілька десятиліть, – розповів експерт КП «Агенція просторового розвитку». – Ми ж, опираючись на досвід колег, намагатимемося значно пришвидшити цей процес. Маємо для цього і сприяння, і розуміння проблематики, і готовність підтримувати з боку наших німецьких партнерів. Отримана у межах проєкту аналітична інформація, доводить, питання щодо розвантаження вулиці Соборної від приватних автомобілів стоїть гостро, бо надалі це може загрожувати ледь не колапсом усієї транспортної мережі міста. Вже сьогодні, через затори, проїзд центром міста значно сповільнений, а ним проходить більшість маршрутів громадського транспорту, затримки якого в години пік сягають 20-60% часу, необхідного для проїзду.
Як можна змінити ситуацію, вінницькій делегації показали під час екскурсій містом та до транспортної компанії Карлсруе. А у підсумку візиту учасники проєкту обговорили його подальші кроки.
Вони включатимуть симуляцію трафіку на основних перехрестях вулиці Соборної, – розповідає Максим Кравчук. – Також досвід німецьких партнерів корисний і з позиції вдосконалення програмного забезпечення Вінницької транспортної компанії, за допомогою якого можна буде більш чітко оптимізувати графіки руху трамваїв, тролейбусів та маршрутних автобусів. Крім того, передбачаємо реалізацію демопроєкту із закупівлі та встановлення на світлофорах обладнання, що надає пріоритет громадському транспорту.
Проєкт «Підвищення якості та ефективності міського громадського транспорту в центрі м. Вінниця/Україна» втілюється в межах проєкту «Муніципальні партнерства з Україною» та реалізується Сервісною службою «Міста в єдиному світі» Servicestelle Kommunen in der Einen Welt (SKEW) некомерційного товариства Engagement Global за дорученням Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини (BMZ)
Нагадаємо, у Вінниці триває робота зі швейцарськими експертами з міської мобільності. Протягом тижня делегація Посольства Швейцарії разом із фахівцями транспортної компанії Цюриха досліджує, як удосконалити міське транспортне сполучення, зробити трамваї безбар’єрними, а пересування містом – комфортним для всіх груп населення.





