Вінницький електромонтер після служби на фронті знову робить місто світлішим та безпечнішим

Вінницький електромонтер після служби на фронті знову робить місто світлішим та безпечнішим

11:03 16.02.2024

Боровся з ворогом, а після демобілізації займається освітленням вечірніх вулиць міста, щоб вінничанам на них було безпечно. Андрій Гавриленко 15 місяців захищав країну від ворога. Він – електромонтер з понад десятирічним стажем. Разом з колегами з МУКП «Міськсвітло» він дбає про те, щоб місто було освітленим та безпечним.

Загалом протяжність вінницької мережі зовнішнього освітлення складає 1008 кілометрів. Віднедавна вона включає і територію восьми приєднаних до міста населених пунктів. Загалом це понад 26 тисяч вуличних ліхтарів, більшість з яких є енергоощадними. 

Вінницький електромонтер після служби на фронті знову робить місто світлішим та безпечнішим

За те, щоб усі вони світились як належить, відповідає всього близько 50 людей. Саме стільки нараховує колектив «Міськсвітло».

Андрій долучився до колективу у 2011 році. До цього встиг попрацювати і на будівництві, і на водоканалі. А на Міськсвітло, як сам каже, затримався, бо відчув, що він – на своєму місці.

У 2015-2016 роках чоловік служив у прикордонному загоні, потім – повернувся в електромонтери. У 2023 році знову долучився до захисту країни. Ніс службу в лавах Національної гвардії України на донецькому та запорізькому напрямках. Зокрема, був у складі саперної групи під Оріховом.

«Якби ми з'явилися там пізніше, було б ще складніше»

То був дуже важкий напрямок. Знайомі, які навіть були під Бахмутом і потім потрапили сюди, теж про це зазначали. Хоча так звані "зуби дракона" бачив неозброєним оком. А міни… Правду кажучи, там були їх цілі гори: діаметром у два метри й ще у висоту більше метра. Судячи з усього, ворог то все планував закласти, тому якби ми з'явилися там пізніше, нам прийшлося б ще важче, це був би жах, хоча і без того там було нелегко, – згадує Андрій.

В жовтні чоловік демобілізувався та повернувся на своє робоче місце.

«Зараз одразу бачимо місце аварії, а раніше могли днями шукати поломку»

Сьогодні Андрій ремонтує світильники, які вийшли з ладу, замінює старі ліхтарі, виїжджає ліквідовувати аварійні ситуації, а за потреби – працює за пультом управління. Саме сюди надходить інформація, якщо на якійсь ділянці в місті зникло освітлення і виникла аварійна ситуація.

Зараз усе автоматизоване, завдяки чому ми бачимо ситуацію на мережі в режимі реального часу. Нам уже ніхто не телефонує і не повідомляє, що десь щось там не працює, натомість на екрані висвічується ділянка, де є проблема. Це досить спрощує роботу та значно пришвидшує розв'язання проблеми, – розповідає Андрій. – Раніше у нас стояв старий пульт управління. Він працював ще завдяки мережі стаціонарного телефонного зв'язку. На все місто, якщо не помиляюсь, було близько 25 “точок включення”. Це свого роду такі сигнальні точки. Цього було замало, адже одна така точка могла передбачати досить велику територію. Тому були випадки, коли нам доводилось і кілька днів шукати причину зникнення освітлення. Сьогодні ми маємо більш як 200 таких точок. Завдяки чому я чи мої колеги бачимо конкретну ділянку, де виникла проблема. І тоді на пошуки причини аварії, а значить і на її ліквідацію ідуть лічені години, а то й менше.

«Наші водії орієнтуються в місті краще за таксистів»

Андрій розповідає, що коли лише прийшов на роботу, то був вражений, наскільки добре водії підприємства орієнтуються в місті.

Для мене вивчити мережу було, напевно, найважче. Тобі треба знати, звідки мережа включається чи звідки виключається. Я спочатку був вражений, як наші водії могли швидко і без карти чи навігатора доїхати в потрібне місце. Ті водії, які працювали давно, вони, напевно, орієнтувалися в місті краще за таксистів. Знали не лише, наприклад, будинок, а як до нього краще заїхати. Деякі знали навіть, з якої сторони нумерація будинку починається.

Кількість аварійних ситуацій зменшилась, адже завдяки заміні ліхтарів на сучасні зменшилось і навантаження на мережі.

Вінницький електромонтер після служби на фронті знову робить місто світлішим та безпечнішим

За словами фахівця, причини аварійних ситуацій можуть бути різні: може перегоріти світильник, провід перетертися об гілку, дерево – впасти, а ще водії можуть не впоратися з керуванням і збити опору.

Але загалом, як зазначає електромонтер, останнім часом кількість аварійних ситуацій зменшилась завдяки встановленню у місті сучасних ліхтарів.

Загалом якщо порівнювати з тими роками, коли я лише прийшов на роботу, споживання електроенергії мережею освітлення зменшилось мінімум вдвічі. Внаслідок цього зменшується і навантаження на самі лінії, тож аварійні ситуації реально стали виникати рідше. Тобто встановлюючи сучасні енергоощадні ліхтарі, ми не лише економимо кошти шляхом меншого споживання електроенергії, а й підвищуємо термін служби самих ліній електропередач, – розповідає Андрій.

За його словами, раніше в місті використовували навіть світильники потужністю 250 Вт. Потім почали шукати способи заощадження електроенергії – так з'явилися світильники, які давали жовте світло:

Сьогодні ж ми вже замінюємо ті світильники, якими свого часу замінювали і ці жовті. Наприклад, ліхтарі потужністю 70 Вт замінюємо на ті, які споживають 30 Вт. Але навіть маючи меншу потужність, вони краще освітлюють вулиці за ліхтарі попереднього покоління. Сучасні світлодіодні світильники, порівняно з попередніми, мають в десять разів вищу світловіддачу, а споживання – менше. Загалом, я вважаю, що зараз місто стало набагато світлішим. Так, звісно, ще є що робити, але і зроблено чимало.

Торік замінили 7 тисяч світильників

Загалом торік «Міськсвітло», як зазначає очільник підприємства Вадим Кондрацький, у громаді замінили більш як сім тисяч світильників: встановивши сучасні світлодіодні.

Важливо, що ми проводимо практично усі роботи завдяки економії. Тобто завдяки тому, що нові ліхтарі споживають значно менше електроенергії, кошти, які ми мали витрачати на її оплату, вкладаємо у розвиток. Наприклад, якщо ми сьогодні знімаємо світильник потужністю 150 Вт, то замість нього монтуємо новий, потужністю, умовно кажучи, 65-70 Вт. А якщо знімаємо світильник 70 Вт, то можемо поставити на 30 Вт, – зазначає він.

За попередніми підрахунками, минулорічна заміна семи тисяч старих ліхтарів світлодіодними окупиться приблизно за три роки. Але цей період може скоротитися при здорожчанні електроенергії.

На сьогодні фактично усі магістральні, а подекуди й другорядні вулиці міста освітлюються з допомогою саме світлодіодних ліхтарів. Наприклад, на Вишеньці у нас залишились неосвітленими новими ліхтарями лише прибудинкові території, – зазначає Вадим Кондрацький.

Безпека у пріоритеті

Безпека є одним з пріоритетів Вінницької міської ради. Загалом на пріоритет «Безпека та оборона» цьогоріч у бюджеті громади передбачили майже 1 млрд грн, а це третина коштів, які не входять до захищених статтей.

Нагадаємо, критична інфраструктура Вінниці функціонує стабільно. Комунальні служби дбають про комфорт містян і виконують планові та оперативні завдання на мережах. 

Читайте також

"Це було мрією дитинства": кінологиня з Вінниччини розповіла про службу з чотирилапими напарниками
Детальніше
В Україну повернули тіла 254 полеглих оборонців
Детальніше
Де будуть проводити роботи на комунальних мережах Вінниці 14 червня
Детальніше
Для українських оборонців, які проходять реабілітацію, "Подільська громада" зібрала книги
Детальніше
Нові зміни до проходження військово-лікарської комісії. Хто звільняється від проходження ВЛК?
Детальніше
«Урбан рух "У міста є Я"»: Вінниця завершує марафон знань
Детальніше