Вінницькі студенти здобули призові місця на Міжнародній олімпіаді «ШІ в медицині» в Казахстані
ВНТУ плідно співпрацює з казахськими університетами та науковими закладами в напрямку біоінженерії та розвитку сучасних технологій оброблення біомедичних зображень та сигналів, оптико-електронних систем для візуалізації та реєстрації біомедичної інформації, а також застосування штучного інтелекту для створення експертних систем для підтримки прийняття рішень в медичній практиці тощо.
Про це 9 травня інформують у пресслужбі Вінницького національного технічного університету.
Минулого року фахівці ВНТУ вже провели низку семінарів «Застосування штучного інтелекту в біомедичних дослідженнях» в університетах і наукових установах м. Алмати.
Олімпіада проходила на базі Казахського національного медичного університету імені С. Д. Асфендіярова (м. Алмати, Республіка Казахстан) 25 квітня 2025 року. Кафедра програмного забезпечення ВНТУ підготувала до участі 5 команд. Захисти проєктів проводилася англійською мовою в онлайн режимі. Журі конкурсу склали відомі медики та ІТ-фахівці. До складу журі, який налічував понад 10 суддів, був залучений і професор кафедри БМІ ВНТУ Сергій ПАВЛОВ, -- йдеться у повідомленні.
Перше місце посіла команда JavaBrains студентів 2 курсу бакалаврату з кафедри програмного забезпечення ВНТУ у складі Юлії КУРІННОЇ, Олексія ГАВРИЛЕНКА, Юрія СУЛІМИ. Науковий керівник – завідувач кафедри ПЗ, професор Олександр РОМАНЮК. Команда презентувала проєкт «Usage of computer graphics and AI in disease diagnosis», який орієнтований на використання методів і засобів комп’ютерної графіки для діагностики захворювань.
2 місце посіла команда Sunrise Scout студентки 4 курсу бакалаврату з кафедри програмного забезпечення ВНТУ Вікторії. Шиндирук. Науковий керівник – доцент кафедри ПЗ Вікторія Войтко. Вона представила проєкт «Development of a software application based on machine learning for the automatic generation of individual 3d models of boinic prostheses of lost limbs». Проєкт присвячено розробці програмної системи на основі штучного інтелекту для автоматизованої генерації індивідуальних 3d моделей біонічних протезів втрачених кінцівок.

Команда VNTU_LUX магістрів кафедри програмного забезпечення ВНТУ у складі Максима ЗАХАРЧУКА, Дениса САЄЦЬКОГО, Андрія СТЕНЯКІНА посіла 3 місце. Науковий керівник – завідувач кафедри ПЗ, професор Олександр РОМАНЮК. Команда розробляла проєкт «Development of anthropometric measurement methods using three-dimensional modeling and neural networks», присвячений розробці нових методів антропометричних вимірювань з використанням тривимірного моделювання, нейронних мереж і засобів штучного інтелекту.
Команда VNTU_AlgorithmicJokers студентів 3 курсу бакалаврату у складі Дениса ДЕЙБУКА, Дмитра МУСЯТОВСЬКОГО, Івана БІЛИЧА посіла третє місце. Науковий керівник – доцент кафедри ПЗ Вікторія ВОЙТКО. Команда розробляла проєкт «An application that uses artificial intelligence to analyze user-reported symptoms and suggest possible diagnoses», присвячений розробці програмної системи, яка використовує штучний інтелект для відстеження ліків. Система перевіряє сумісність ліків і надає відповідні рекомендації.
Cертифікати учасників олімпіади «ШІ в медицині» отримала команда у складі Дениса КУКСІНА, Анни СИДОРУК, Марії ЛУП’ЯК. Науковий керівник – доцент кафедри ПЗ Вікторія ВОЙТКО. Хоча команда не виборола призового місця, але рішуча це зробити в майбутньому.
Перемога на міжнародному конкурсі для ВНТУ має важливе значення, оскільки підвищує його авторитет і конкурентоспроможність, сприяє міжнародному визнанню науково-освітніх досягнень, розширює можливості для співпраці з іншими установами та залучення талантів, а також позитивно впливає на імідж і престиж університету в очах студентів, партнерів і суспільства, – йдеться у повідомленні.
Нагадаємо, Вінницький національний технічний університет та відокремлений підрозділ Вінницької обласної організації Товариства Червоного Хреста України у Вінницькому районі та Вінниці офіційно закріпили партнерство, підписавши меморандум про співпрацю. Про це поінформували на офіційному сайті закладу.