Вінниці діє вісім поліцейських станцій і працює 49 поліцейських офіцерів громади

Вінниці діє вісім поліцейських станцій і працює 49 поліцейських офіцерів громади

11:38 24.01.2024

Задля розбудови безпекового середовища у Вінниці діє проєкт «Поліцейський офіцер громади». Його реалізує ГУНП у Вінницькій області у співпраці з міською радою. Ідея проєкту в тому, щоб налагодити більш тісний контакт і діалог із мешканцями. 

Наразі у Вінниці діє вісім поліцейських станцій. Відбором приміщень для них та ремонтом займались відповідні структурні підрозділи міської ради. Всі ці станції розташовані на перших поверхах будівель та доступними для кожного. А самі поліцейські офіцери проживають у громаді та спілкуються з місцевими мешканцями, знають їхні проблеми та потреби, тож оперативно на них реагують.

В Україні цей проєкт затвердили у 2018 році. У Вінницькій міській територіальній громаді проєкт «Поліцейський офіцер громади» діє з 2021 року. Основним його завданням є дбати про безпеку та порядок. Запровадження посади поліцейських офіцерів – це черговий етап реформи Нацполіції, який має на меті появу свого роду аналогів американських шерифів, котрі завжди готові прийти на допомогу в складних ситуаціях. Кожний із шерифів має забезпечувати порядок на своїй території: реагувати на проблеми та потреби жителів, запобігати вчиненню правопорушень.

Перші офіцери громади у Вінницькій міській територіальній громаді почали працювати на приєднаних до міста територіях, зокрема в населених пунктах Вінницько-Хутірського та Стадницького округів. Тож поліцейські станції облаштували у Вінницьких Хуторах та Гавришівці.

Як зазначає т. в. о. заступника начальника ГУНП у Вінницькій області Віктор Ковальчук, з 2023 року поліцейські офіцери запрацювали безпосередньо і на території міста.

Наразі Вінниця є першим і єдиним обласним центром в державі, де запроваджено інститут поліцейських офіцерів громади, – каже він.

Щоб це стало можливим, громада, відповідно до законодавства, мала забезпечити належні умови для роботи поліцейських офіцерів. Йдеться, наприклад, про обладнання, пальне для авто, а головне – приміщення.

У Вінниці управлінням комунальним майном займається департамент комунального майна міської ради, відтак саме його фахівці зайнялися пошуком відповідних приміщень для їхнього подальшого облаштування під поліцейські станції.

Це було досить непросте завдання, адже потрібно було не лише знайти низку квадратних метрів, вони ще мали відповідати певним вимогам. Приміщення повинні бути зручними у розташуванні, тому підбиралися рівномірно в різних куточках міста. Також вони мають бути доступними для людей, адже до поліцейського офіцера може звертатися будь-хто: як літні люди, так і містяни з інвалідністю чи інші категорії маломобільних груп населення, – зазначає директор департаменту комунального майна міськради Андрій Петров. – Крім того, ця нерухомість має відповідати потребам самих поліцейським. Тому пошуком та підбором таких комунальних приміщень ми займалися спільно з ГУ Національної поліції у Вінницькій області та Вінницьким районним управлінням поліції.

За словами Андрія Петрова, так знайшли 12 відповідних об'єктів. Йдеться про приміщення за адресами: 

  • вул. Р. Скалецького, 33-В; 
  • вул. К. Широцького, 8; 
  • вул. Привокзальна, 2/1; 
  • просп. Космонавтів, 23; 
  • вул. С. Зулінського, 37; 
  • вул. Стрілецька, 31-А; 
  • вул. Шевченка, 2-А; 
  • вул. О. Антонова, 12-А; 
  • вул. М. Ващука, 16; 
  • Немирівське шосе, 94-Є; 
  • вул. І. Богуна, 27-В; 
  • село Гавришівка, вул. О. Августюка, 16.

Відбір приміщень проводився шляхом оптимізації використання приміщень балансоутримувачами та/або орендарями. При цьому, як уже зазначалось, враховуючи необхідність забезпечення доступності для маломобільних груп населення, об'єкти відбирались лише на перших поверхах, – каже Андрій Петров.

Міська рада, як передбачає законодавство, взяла на себе зобов'язання не просто передати ці приміщення, а й належним чином відремонтувати їх.

Як зазначають у департаменті правової політики міської ради, усі ці заходи виконували та виконують відповідно до Комплексної правоохоронної програми на 2022-2024 роки. Водночас при підготовці поліцейських станцій проводять роботи з енергозбереження. Загалом міська рада виділяла кошти для облаштування поліцейських станцій, виготовлення проєктно-кошторисної документації та проведення експертиз, а також на закупівлю обладнання, пального для автомобілів. Частина фінансового ресурсу спрямували й на придбання самих авто.

Проєкт «Поліцейський офіцер громади»

Проєкт «Поліцейський офіцер громади» реалізовують на території держави МВС України та Національною поліцією України за підтримки міжнародних партнерів.

Кожен поліцейський офіцер громади забезпечений службовим автомобілем підвищеної прохідності марки Renault Duster за рахунок субвенцій громади та Національної поліції України, – розповідає т. в. о. заступника начальника ГУНП у Вінницькій області Віктор Ковальчук. – Усе це в комплексі забезпечить надання якісного поліцейського сервісу, розв'язання соціально-побутових проблем мешканців громади, підвищення довіри до поліції зокрема та державницьких інституцій загалом. Варто зазначити, що завдяки дієвій співпраці поліції, громади та міжнародних партнерів на території Вінницької міської громади відкрили 10 поліцейських станцій і працюють 52 поліцейські офіцери громади. Безпосередньо у місті діє вісім станцій та працює 49 поліцейських офіцерів.

Нагадаємо, поліцейські офіцери громади завітали до учнів молодших класів Вінницького ліцею №3 ім.Коцюбинського. Про це інформує відділ комунікації поліції Вінницької області.

Читайте також

У Гайсинській громаді в ДТП постраждав неповнолітній пасажир Hyundai
Детальніше
Водій "ВАЗу" на пішохідному переході збив вінничанку - жінка в лікарні
Детальніше
У Дашівському ліцеї поліцейські провели день цивільного захисту
Детальніше
Регіональні сервісні центри МВС відтепер видають довідки про перерахунок пенсії
Детальніше
У Вінниці жінка на електросамокаті потрапила під колеса Volkswagen
Детальніше
У Вінниці зупинили водія ВАЗу - був під дією двох наркотиків
Детальніше