У Вінниці перевіряють ліцеї на доступність для дітей з інвалідністю
Вінницька міська рада продовжує вдосконалювати безбар’єрне середовище, враховуючи потреби людей з інвалідністю, ветеранів та маломобільних груп населення. Вчора, 27 березня, стартувала перевірка закладів освіти громади. Першою будівлею, яку оглянули, стала вінницька гімназія №24.
Заступниця начальника відділу безбар’єрності департаменту відновлення та розвитку Вінницької міської ради Євгенія Штельмах зазначила, що у рамках моніторингу заплановано перевірку ще 117 закладів освіти, серед яких 88 шкіл та дитячих садочків, де є інклюзивні групи та класи.
Основна увага під час перевірок приділяється:
- доступності вхідних груп;
- наявності облаштованих вбиралень;
- контрастному маркуванню;
- безбар’єрному доступу до класних кімнат;
- можливості користування ліфтами.
Загалом, гімназія №24 була збудована відносно недавно і відповідає всім будівельним нормам доступності, що є важливим кроком у створенні комфортного середовища для всіх учнів, – зазначила Євгенія Штельмах.
Так, цей освітній заклад обладнаний пандусами при вході та у всіх необхідних місцях (їдальня, медичний пункт, спортзал), ліфтом для пересування між поверхами, просторими дверними отворами, що забезпечують безперешкодне пересування дітей на кріслах колісних, а також спеціально облаштованими вбиральнями на кожному поверсі.
На сьогодні в цій гімназії навчається 31 учень та учениця в інклюзивних класах. Вони мають різні нозології, і лише одна учениця користується кріслом колісним, розповіла директорка закладу Наталія Климчук.
Для зручності в пересуванні нашої учениці адміністрація школи придбала спеціальні антиковзкі смужки для пандуса, аби забезпечити безпечне пересування у снігову чи дощову погоду, – поділилася директорка гімназії.
Адміністрація та вчителі гімназії №24 наголошують на важливості соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.
Якщо раніше вони навчалися переважно на індивідуальній формі навчання, то тепер інтегровані у класи разом із нормотиповими однолітками. Заклад реалізує освітній проєкт "Рівні права – різні можливості" за підтримки громадської організації "Вінниця Даун Синдром". У межах цієї ініціативи діти не лише беруть участь у навчальному процесі, а й опановують базові життєві навички, – розповідає Наталія Климчук. – Крім того, цього року у гімназії створили футбольну команду, до складу якої увійшли як учні інклюзивних класів, так і нормотипові діти. Це унікальна ініціатива, що сприяє соціалізації та спортивному розвитку дітей. Ми віримо, що у майбутньому ця команда братиме участь у спеціальних олімпіадах, представляючи школу та громаду.
Нагадаємо, 30 територіальних громад Вінниччини впроваджують соціальну послугу супроводу дитини під час інклюзивного навчання. Торік завдяки роботі асистентів дитини послугою скористалася понад сотня дітей з особливими освітніми потребами. Лише у Вінниці їх – майже 60.