У Вінниці можуть облаштувати великий приватний контейнерний термінал
Транспортна компанія «Лемтранс», що входить до групи СКМ Ріната Ахметова, побудувала найбільший приватний контейнерний термінал на кордоні з Польщею за 230 млн грн. Тепер у планах – створити мережу подібних комплексів по всій країні, зокрема й у Вінниці.
Про це інформує видання Forbes Ukraine.
Стратегія «Лемтранс» – створити мережу контейнерних терміналів по всій Україні, - каже СЕО компанії Володимир Мезенцев.
Перший термінал на 80 000 TEU може зʼявитись у Фастові, де компанія вже орендувала 9 га землі поруч із залізничною станцією Фастів-ІІ. Друга пріоритетна локація – у Вінниці.
«Лемтранс» поки не оголошує строки початку будівництва та загальні обсяги інвестицій.
Для нас це, безумовно, вихід на якісно новий рівень, – говорить Володимир Мезенцев.
Компанія, що понад 20 років перевозила передусім вугілля та залізну руду в напіввагонах, почала займатись новим для себе бізнесом – перевантаженням і перевезенням контейнерів.
Контейнерні перевезення – це про універсальність, – каже Андрій Прохорченко, професор Українського державного університету залізничного транспорту. - Тому вони набувають все більшої популярності на залізницях Європи.
У Німеччині майже половина всіх вантажів на залізниці перевозиться в контейнерах, у сусідній Польщі – близько 11%, але ця частка щороку зростає. В Україні рівень контейнеризації вантажів на залізниці – близько 2%, за даними УЗ на кінець 2021 року.
Приватний контейнерний термінал
КТМ – поки найбільший приватний контейнерний термінал на україно-польському кордоні потужністю 100 000 TEU на рік, або 5 млн т різних вантажів. Поруч, на станції Мостиська-ІІ, також є перевантажувальний майданчик «Укрзалізниці», однак його технічні можливості не відповідають сучасним потребам бізнесу. У 2017-2018 роках УЗ намагалась його реанімувати й навіть планувала збудувати новий термінал, але ці плани так і не реалізовані.
Інвестиції «Лемтранс» в КТМ у 2021-2022 роках склали близько 230 млн грн. Ще понад 200 млн грн «Лемтранс» вклав у придбання понад 240 фітингових платформ. Термін окупності інвестицій «Лемтранс» не розкриває.
Середня вартість обробки одного 20-футового контейнера на польському кордоні коливається в межах €30-50, кажуть на умовах анонімності опитані Forbes експедитори. Тобто річний дохід КТМ може становити щонайменше 120 млн грн тільки від перевантаження контейнерів.
Нагадаємо, 28 жовтня на черговій сесії Вінницької міської ради затвердили результати конкурсу з вибору керуючої компанії Вінницького індустріального парку. Переможцем визначили товариство з обмеженою відповідальністю U PARKS.