У Вінниці допомагають соціалізуватися дітям з особливими освітніми потребами
У Вінниці розробили дорожню карту для дітей з особливими освітніми потребами. В ній покроково прописані рекомендації батькам, в сім’ях яких виховуються діти з аутизмом, синдромом Дауна та іншими психоневрологічними відхиленнями. Тут також містяться і окремі поради і для вчителів. Головна мета - соціалізувати та в подальшому працевлаштувати таких дітей.
Насправді, ми маємо в суспільстві проблему: діти з синдромом Дауна, діти з аутизмом позбавлені можливості соціалізації, вільно перебувати в суспільстві і в подальшому працевлаштуватись. Для них це закриті теми, - розповідає директор центру реабілітації "Поділля" Роман Штогрин
Аби довести, що це не так, у реабілітаційному центрі Поділля пішли на експеримент - провели спецкурс з профорієнтації для дітей з синдромом Дауна та аутизмом. Вчили найпростішому, зокрема, самостійності в побуті.
Зробити чай, помити підлогу, прибирати. Тобто те, що зазвичай школа не навчає. Послуга побудована на базі центру, і відкриває можливості для дітей, які будуть більш адаптовані. Фактично, школа дає можливість знайти себе. Вона не дає фундаментальні знання, а дає їм серйозний крок в соціально-побутовій адаптації, - каже Роман Штогрин.
Результат приголомшив всіх. Чи не найбільші досягнення продемонстрували діти з аутизмом.
Вони показали колосальні результати в програмуванні, в опануванні комп’ютерних програм. Це для них відкриє університети і далі заробіток, а також претендували на повноцінне життя в суспільстві, - розповідає Роман Штогрин
Батько дитини дощу Леонід Зінківський ідеєю інтегрувати дітей з аутизмом у соціум переймається не один рік. Певен, вони мають шанс на повноцінне життя, якщо готувати дітей до нього системно.
Це соціально-побутова орієнтація із подальшою профорієнтацією та визначенням, де дитина буде успішною та зможе працювати в подальшому, - розповідає Леонід Зінківський.
Сьогодні у Вінниці на інклюзивному навчанні - 173 дитини. Майже в кожному закладі - є учні з особливими освітніми потребами
Майже у кожній школі відкрито від одного до восьми класів. В багатьох є ресурсні кімнати асистента вчителя, повні ставки асистента. Вінниця над цим працює, але такий проект ми раді підтримувати, - каже директорка департаменту освіти Вінницької міської ради Оксана Яценко.
Аби молодь з ментальними порушеннями після школи отримала шанс знайти роботу і могла жити самостійно, потрібна допомога спеціалістів. І над цим у місті теж працюють.
Треба створювати окремий підрозділ при виконавчому комітеті щоб він займався вивченням потреб населення і діток щоб його можна було впровадити. Є установи, які дають базові послуги, і ми працюємо в плані фінансової підтримки, - розповідає директорка департаменту соціальної політики Вінницької міської ради Валентина Войткова.
Наразі в Україні працевлаштування людей з ментальними порушеннями сприймається неоднозначно. І про це свідчить статистика: роботу знайшли менше 1 %.
Нагадаємо, У Вінниці стартував проект адаптації людей з інвалідністю "Родина Кольпінга"