Навіщо у Вінницькій транспортній компанії восени посипають трамвайні рейки піском
Поки листопад милує око вінничан своїм різнобарв’ям, опале листя створює для громадського транспорту додаткову небезпеку під час гальмування.
Щоб убезпечити пасажирів трамвая, керманичів іншого транспорту та пішоходів, водії Вінницької транспортної компанії проводять профілактику юзу.
В машини це період ожеледиці, а в нашого транспорту — те ж саме, лише ковзання по листю. Воно покриває колію, а коли по ньому проїжджає трамвай, утворюється слизька, волога, масляниста плівка, яка знижує зчеплення та ускладнює вчасну зупинку вагона, – пояснює водійка трамвая Мая Бральчук.
Тож, на кінцевих пунктах Барське шосе, Електромережа і Залізничний вокзал встановлені металеві скрині, в яких постійно є пісок. З депо на лінію вагони виїжджають з його достатньою кількістю для рейсу, а вже на пунктах поповнюють запаси. Засипають їх у спеціальні пісочниці, які розміщені в салоні.
Трамвайні колії посипають піском, щоб покращити зчеплення між колесами трамвая та рейками, особливо в умовах слизької поверхні. Коли трамвай рухається по рейках, особливо під час різких поворотів або гальмування, посипка покращує тертя та допомагає підтримувати стабільність руху. Це дуже важливо, адже так ми знижуємо ймовірність зупинки або втрати контролю, а відтак турбуємось про безпечні перевезення наших пасажирів, – розповідає начальниця відділу експлуатації трамваїв Вінницької транспортної компанії Ніна Чернецька.
Пісок, під трамвайним колесом змішується з брудом чи листям, перетворюючись на суху суміш, за консистенцією схожу на крохмаль. В такий спосіб, скорочуючи гальмівний шлях вагонів.
У Вінницькій транспортній компанії звертаються до пішоходів: просять пропускати громадський транспорт, перш ніж переходити через дорогу. Адже вага трамвая – понад тонну, тож, щоб водієві зупинити його – потрібен час.
Нагадаємо, 111 років тому центром Вінниці вперше проїхався трамвай. З цього моменту й розпочалася історія розвитку міської мережі громадського транспорту.